2021 > 12

Foto: En gammal bild på mig på gymmet.
Foto: En gammal bild på mig på gymmet.

Tisdag: Dans explode
Jag anmälde mig till ett gruppass där fokus var dans. Tycker om dans och ville därför prova detta pass. För mig är det alltid obekvämt att prova nya gruppass. Det känns konstigt och pinsamt – men efter ett tag så släpper det. Det var ett okej pass.

Fredag: Spinning intervall 75 min.
Körde iväg till gymmet för att få vara med på en spinning pass. Det är en del som tränar på julafton. Infaller ens träningsdag på julafton så är det bara att fortsätta träna på tycker jag. Detta pass var också konstigt. Men jag var där i alla fall och fick en liten dopaminhöjning.

Det är de pass som blev av. Jag hade planerat att träna alla dagar men eftersom det har gått sjuka i hela hemmet så ville jag inte riskera att bli sjuk själv så växlade ner. Har kompenserat med att gå promenader istället.

1 vecka kvar och sedan börjar mitt nya träningsupplägg. Då kanske det blir roligt att träna igen. 
(har PMS och är påväg ner i en dipp igen) 

Läs hela inlägget »
Foto: Jag på bästa stället på planeten.

Vecka 48
Blev bara ett helkroppspass denna vecka. Är i en period där träningen inte går bra... 

Vecka 49
Det har inte varit så mycket träning för min del de senaste veckorna. Jag får som sagt perioder där träningen går superbra och så händer det någonting och träningen uteblir. Denna gång var det för att jag bytt arbetstider som gör att de pass som jag brukade gå på – kan jag inte längre gå på. Varje gång en rutin bryts så tar det väldigt länge innan jag kommer in i en ny träningsrutin igen.

Onsdag: Spinning och core.
Det var det som blev min träning denna vecka, mitt eget gruppass.

Vecka 50.
Denna vecka var det inte heller så bra. 

Lördag: Cirkelfys
Jag lyckades komma iväg på ett pass igår. Det var en del övningar som kändes pinsamma att utföra – men förutom det så kändes det bra. Ovant, men otroligt skönt att få existera med en grupp utan att behöva interagera med dem. Bara få vara där och träna.

45 sekunder träning 3 varv. Inspiration av julen.

Övning1: Tomtesläde (trycka en viktpåse framför en)
Övning2: Julstjärna (Stå på ett ben utspretat som en stjärna, för balans)
Övning3: Julspringet (plankan och springa med benen)
Övning4: Köttbulle (magen)
Övning5: Julgranskulan (Ta en stor viktboll lyfta upp och kasta bakom ryggen)
Övning6: Marklyft
Övning7: Julstressen (springa i sidled snabbt mellan koner)
Övning8: Julklappen (Plankan där man klappar sig vid axeln och sedan en press)
Övning9: Hugga ved (tänk dig hur man gör utan att ha en yxa)
Övning10: Kettlebellswing

Söndag: Boxpass. (kommande, ska på passet senare)
Det var veckornas träning. Jag är julledig nästa vecka så nu har jag bokat in mig på ett träningspass varje dag fram till jul. Och efter det så påbörjar mitt alldeles nya träningsschema inför 2022. Det ser jag framemot. Nystart.

Kommande träningspass.
Tisdag: Dans explode
Onsdag: Plaza cross
Torsdag: Indoor walking intervall.
Fredag: Cirkelgym 

Läs hela inlägget »