Veckans träning(36): mina älskade rutiner.

Foto: Maj ska göra en stöt.

Jag har inte uppdaterat bloggen men träningen har fortsatt ändå. Jag har lyckats hålla mig till 3 – 4 pass i veckan sedan vecka 32. Jag har kommit tillbaka till mina träningsrutiner och det går bra tack vare mina arbetstider. Att få träna på förmiddagarna är guld för mig. Jag och min träningspartner har kommit igång med söndagsträningarna nu och det känns jättebra! Då kommer söndagar vara min favorit träningsdag. Vi kör på samma linje med att köra tyngdlyftning.

Onsdag
Mycket tacksam över att mitt gym erbjuder audio träning via deras träningsapp. Det gör mina löppass mycket roligare. Jag kommer att växla mellan tre – fyra löppass som de har förinspelat med en coach. Det funkar superbra för mig.

  • Löpcross 45 minuter
  • Wogging 55 minuter
  • Intervall träning 45 minuter
  • Jogging Yoga 55 minuter.
     

Denna vecka testade jag att springa intervallerna. Det är ett roligt men tufft pass. Jag behöver bara hitta en bra slinga att springa så att det blir ett bra flyt med intervallerna.

Torsdag
Jag växlar mellan två olika styrkepass. Ena veckan fokuserar jag på ben och andra veckan fokuserar jag på rygg.

  • Skivstångsrodd stående, 50kg 8.x3
  • Smala chins i maskin, 41kg 8x3
  • Enarmsrodd, 22 kg/hantel 8x3/sida
  • Jorden runt, 1,5 kg 6varv3/sida
  • Walk planka, 6varvx3
     

Söndag
Det roligaste passet för veckan var detta tyngdlyftningspass. Det var dock svårt och mycket tufft då vi har haft ett långt uppehåll under sommaren.

  • Ryckbalans, 20kg 5x3
  • Ryckknäböj, 35kg 5x3
  • Ryck från höft, 30kg 3x5
  • Överstöt, 40kg 5x3
  • Knäböj bak, 60kg 6x5
  • Upphopp box 4x4
     

Jag känner mig lite ringrostig när det kommer till att lyfta. Behöver påminna kroppen om rörelserna. Jag är ganska tight i höfterna som gör att kroppen inte vågar komma i rätt position i ryck. Så behöver öva på rörligheten för att göra det mer bekvämt att hamna i position. Men förutom det så sitter styrkan och explosiviteten. Och det hela blir så mycket bättre när jag har min träningspartner med mig.

Vi hörs nästa vecka!

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer