Veckans träning(45): En veckas uppehåll

Foto: En bild på min älskade tova.

Hela förra veckan blev det en oplanerad veckovila. Inte ett enda pass blev till (förutom mitt instruktörspass core). Det var för att veckan inte såg ut som den brukar göra och minsta lilla avsteg från mina rutiner, så blir det svårt för mig att upprätthålla min träning. Hälften av veckan gick till att planera och förbereda inför min födelsedag. Avstod för att köra ett tidigt morgonpass och kände att det var ett fel beslut. Villhöver mina träningspass.

Måndag: Plaza
Block1: Marklyft + Plankan med hantelflyes
Block2: Hantelpress på bänk + rumplyft
Block3: Utfall bakåt Kettlebell i rackposition + gorilla rodd.
Block 4: Chins med assistans + vindrutetorkaren med vikt.

Fokus denna gång var att köra tungt. Du skulle inte hinna fler än 10 repetitioner 25 sekunder. Om man klarade av det så var det för lätt. Jag lastade på 60kg på marklyft och försökte sedan ta de tyngsta alternativen på de andra övningarna. Det var supertungt – min kropp var nog helt slut från helgens födelsedagsfirande. Jag lade på en liten tre kilohantel mellan fötterna när jag gjorde vindrutetorkaren och vilken skillnad det blir. Det blev SUPERTUNGT. Nu några dagar senare så har jag träningsvärk i hela kroppen. Så, det var nog ett bra pass!

Onsdag: Spinning och Intense core
Vid detta pass så var det även licensfilmning för spinningen. Få se om jag blir en godkänd spinningsinstruktör. Det skulle kännas superkul att verkligen lyckas med den – men har inte jättestora förhoppningar. Jag är BRA, men det är detaljerna som styr ifall jag blir godkänd eller inte. Det var ett ganska lugnt spinningspass där jag mer hade fokus på att försöka få allting så bra som möjligt. Jag håvade in en deltagare till mitt corepass. Passet börjar bli ganska lätt för mig nu så är inte så mycket till träning längre. Var mer coachande till min deltagare.

Torsdag:  Indoor Walking intervall
Det finns olika instruktörer som leder detta pass och denna gång var det en som jag tycker om som ledare. Han är väldigt tydlig, har bra energi och behaglig röst. Tyvärr är hans pass jättetidiga i övrigt så hinner inte på dem. Försöker balansera kondition och styrka så det inte blir för mycket högintensivträning. Mår inte bra av det heller, haha… men just idag var det exakt det jag behövde för mitt mentala välbefinnande.

Passet startade med en uppvärmning och därefter var det två pyramider med 3 minuter som den längsta därefter trappades tiden ner i olika motstånd och intensitet. Efter pyramiderna var det 3 finaler med 1,5 minut med fullt motstånd. Hade väldigt mycket annat i skallen samtidigt så var svårt att fullt fokusera på passet, men det gav och var behövligt ändå.

Fredag: skivstång   
En mycket trött kropp var detta (och nu vet jag anledningen till varför) när jag körde passet. Lastade på mer vikter än vad jag brukar göra så det var en utmaning genom hela passet. Hade 15 kg som tyngsta vikt genom de flesta övningar. Vi går igenom hela kroppen och har som mest träningsvärk i bröst och armar.

En bra träningsvecka ändå, även om energin var låg. Hur var din?

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer