Veckans träning(43): Indoor walking

Foto: En gammal bild på mig från gymmet.

Det blev samma upplägg som förra veckan när det kommer till gruppasset ”Plaza” och samma styrkecirkel som för två veckor sedan ”blötdjuret” – men träning brukar vara ganska lika hela tiden och det är oftast rep, set och intensitet som förändras. Jag tycker om när saker är på rutin. Det var en okej träningsvecka och det roligaste passet var indoor walking.

Måndag: Plaza
1 blocket: Knäböj med 50kg. Knäböjshopp utan vikt. Bergsklättraren med rotation.
2 blocket: Utfall bakåt med 2 kettlebell rack-position. Utfall framåt med 1 kettlebell rack-position. Situp med kettlebell.
3 blocket: Sittande axelpress med hantel. Armhävningar. Bicepscurl med hantel.
4 blocket: Marklyft med 50kg. Höftlyft 50kg. Fällkniven med 10kg.

Torsdag: Indoor Walking
Det var ett bra pass som fick mig att svettas ordentligt. Bra musik och instruktören var bra på att motivera gruppen för att fortsätta hålla ett högt tempo. För mig är det musiken som får mig att orka fortsätta hålla ett högt tempo med stöd av instruktören. Jag brukar oftast blunda och bara köra så hårt som min kropp tillåter mig och våga hålla kvar när det känns tungt. Intervallerna var bra fördelade och i olika positioner. Jag tycker bäst om position tre då man inte håller i stavarna utan man ”springer”.

Indoor walking var den enda träningsform som jag klarade av att träna efter min graviditet utan att få ont i ryggen. Hade mycket komplikationer efter min förlossning och det tog mig två år att träna bort smärtan i ryggen. Är tacksam för att indoor walking finns! Det är en bra träningsform som är skonsam och det närmsta du kan komma löpning utan att springa.
 
 
Lördag: Blötdjuret
Jag körde detta program för någon vecka sedan. Armhävningarna är det som är tyngst att genomföra. Jag glömde även denna gång att använda ett gummiband för att göra övningarna tyngre. Ändrade sidoplankan lite för att få en annan typ av belastning på magmuskeln. Snabbt och enkelt pass att genomföra.

Block 1:
Armhävning med benlyft 12 st.
Rygglyft med crawl 12 st.
Jumping jacks 12st.
Sidoplankan med rotation 12st/sida
x3

Block 2:
Bred armhävning 12st.
Båten 12st.
Krabban 12st.
Fallskärmshopparen 12st.
x3

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer