Veckans träning(41): Gruppträningspass hela veckan lång. 

Denna vecka har jag bara tränat gruppass och det har varit precis lagom. Är en sådan där typ som aldrig är tillfredsställd och vill direkt ändra så det känns bra. Ibland behöver man låta sig vara kvar en stund för att kunna ge det som är obekvämt en chans. Är glad att jag har fått till mina tre pass. Målet är fortfarande fyra pass i veckan.

Måndag
Armhävningar med benlyft 12st (här skulle man kunna lägga till ett gummiband på benen så att man får bättre kontakt med sätet och gör övningen tyngre)
Rygglyft med crawl 12st (här kan en utmaning vara att försöka vara helt avslappnad i sätet för att endast jobba med ryggen)
Jumping Jacks 12st
Sidoplankan med rotation 12st
x3

Bred armhävning 12st (här kan man lägga på en viktplatta för att göra övningen tyngre)
Båten 12st (Här kan man använda en vikt för att göra övningen tyngre)
Krabban 24st (Här skulle man kunna lägga till ett gummiband runt knäna för att få extra kontakt med rumpan)
Fallskärmshopparen 12st
x3

Ett snabbt och enkelt pass. Är nöjd. Både upp och nedvärmning såklart.

Onsdag
Spinning och core som i vanlig ordning. Däremot tog jag inte i lika mycket som jag brukar göra. Fokuserade mer på att vara instruktör denna gång.

Fredag
Två gruppträningsprogram efter varandra, så det blev totalt 2 timmars träning. Det kändes välbehövligt och jag försökte ta i så mycket jag kunde på båda passen. 
Skivstång: Det är ett helkroppspass med skivstång och vikter. Först arbetar vi med de stora muskelgrupperna för att sedan gå på de mindre. Ben, bröst, rygg, axlar, armar och mage.
Spinning: Passet kallades för sprint. Det var tempoväxlingar genom hela passet. Efter att ha kört spinning ett tag så kände jag mig inte så osäker på detta pass, så körde på vad jag kunde med takt till musiken. Har verkligen jobbat upp en cykelkondition nu!

En helt okej träningsvecka. Få se hur kommande träningsvecka kommer att se ut.

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer