Veckans träning (39): Gruppträning är min räddning just nu. 

Foto: Maj

För att jag ens överhuvudtaget ska ta mig till gymmet så behöver jag något som ”tvingar dit mig” så då brukar gruppass vara en räddning. I måndags lyckades jag ta mig till gymmet. Jag värmde upp på cykel och gjorde min vanliga uppvärmning med skivstång. Den får mig att bli varm, svettig och tagga till. Lastade på 90 kg i marklyft och det var rätt tungt. Mestadels sitter min svaghet i mina händer och vid tyngre vikter så orkar jag inte greppa stången ordentligt, det var nog 90 kg kändes tyngre än vanlig. 3x3 blev det. Därefter gick jag till en lårcurl maskin och körde höftlyft istället. Bra alternativ på övning, speciellt jag som har svårt att fördela vikten jämnt över höften. Men sen var orken helt slut. Gick bara hem.

Kör spinning och core på onsdagar. Just nu känns det bra att få till ett konditionspass i veckan. Men efter nyår skulle jag vilja ha onsdagar till mig själv och inte vara bunden till att hålla ett pass.

Varannan torsdag kör jag tyngdlyftning. Jag leker bara på gymmet och ställer inga krav på mig själv. Tror det är mycket runtomkring mig just nu. Körde vändningar + stöt på 50kg. Kul var det!

Förtillfället har jag fått till tre träningspass i veckan sedan i somras. Det är väl helt okej men önskar mig ett pass till och då ett löppass. Men det är svårt att få till med orken. Det händer för mycket på helgerna för att jag ska orka med att springa också. Om jag fick onsdagarna för mig själv så skulle jag kunna lägga in ett löppass istället och se den fjärde träningsdagen som en bonus.

Det var veckans träning. Denna vecka blir det gruppass hela veckan ut.

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer