Veckans träning (36): Behöver mer explosiv träning

Foto: Maj pexar.

Det blir en kort uppdatering om denna veckas träning. Känner för att byta upplägg mest för att det är inte kul att träna specifika muskelgrupper. Har aldrig tyckt om den typen av träningsform och jag ser ingen vinnig med att fortsätta knöla på med det. Jag vill ha tyngdlyftningen, snabba löpningen, lugna promenader.  Vill att passen ska gå fort, och jobba med hela kroppen samtidigt.  Så, kommer lägga upp ett nytt program som är lite roligare att genomföra. 

Pass 1 – Måndag (axlar, triceps)
Axlar

  • Axelsvingar 4,5,6,8 kg 8x4.
  • Axelpressar 8 kg 8x4.
  • Liggandes Flyes 8kg 8x4


Bröst

  • Kabelpress.
  • Snedbänk med hantlar i olika vinklar 15kg/hantel


Triceps

  • Triceps push down – kabelpress.
  • Dips – kroppsvikt.
  • Scrullcruscher – 12kg/hantel


Pass 2 – Onsdag (core och spinning)
Kändes helt ok att leda detta pass. Rätt trött i kroppen. Corepasset gick också bra, men lite ofokuserad då jag blev tvungen att instruera på ett sätt så att någon som inte förstår vad man säger ska kunna hänga med. 

Pass 3 – Fredag (ben)
Rumpa

  • Sumomark 70kg 8x3
  • Höftpress 70kg 8x3
  • Utfall 40kg 8x3/ben


Framsida lår

  • Knäböj med kettlebell 20kg 8x3


Baksida lår.

  • Benspark. Lårcurl


Vader

  • Stående vadpress 50kg 8x3

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer