Veckans träning (33): Comeback efter sjukdom!

Foto: Maj - tränar med tjocksockar

Det har varit en lugn träningsvecka och inte satt någon press på mig själv. Dock känner jag hur det kryper i kroppen på mig och en lätt ångestkänsla ligger över mig. Jag behöver högintensiva pass och tung styrketräning för att få ur mig den inre stressen. Har sådan olust känsla i kroppen och vill bara att den ska försvinna. Ah, jag tuffar vidare på de sista veckorna på 12-veckorsprogrammet och får fira när det är över! Vad jag har varit duktig!
 
Bältet + rörlighet (måndag)
Jag har blivit en av dem som tar fram sin yoga matta på vardagsrumsgolvet och kör ren och skär hemmaträning. Corona har tvingat mig att bli bekväm med den sortens träning (det kändes mycket ovant i början att göra övningar utan vikter) men nu har det blivit till vardag och känner mig rätt nöjd med det. Kan till och med föredra det nu. Slippa resväg och annat folk. Att träna – det tycker jag om att göra ensam. Endast få utvalda får vara med på mina pass. Körde ett lättare corepass som faktiskt gav lite träningsvärk två dagar efteråt.

Träning

  • Crunch 12st
  • Sidoplanka med höftsänkning 12st/sida
  • Rygglyft med rotation 12st
  • Bergsklättraren 12st

x5

Spinning & Core (onsdag)
Detta är utanför 12-veckorsprogrammet men räknar in detta pass som en del av min ”veckans träning” då det faktiskt är utmanande för mig att utföra. Jag är instruktör håller både ett spinningpass på 45 minuter och ett corepass på 30 minuter en gång i veckan. Tycker verkligen om att kunna jobba och träna samtidigt. Skulle ta det lugnt (med tanke på att jag varit sjuk) men i stundens hetta så kör man på så mycket orkar sig förmå. Gick mycket bra att leda och det var kul att få köra!

Dynamiten (söndag)
Ett bra styrkepass för att få hela kroppen tränad. Tycker alla hopp-övningar är jobbiga. Svårt att få ut någon bra explosivitet. Kanske också är lite feg för att få upp pulsen på styrkepass (ren lathet). Det får sluta veckans träning. 

Block1

  • Skridskohopp 10st. Utfall i Sidled 10st.
  • Diagonallyft 10st. Rygglyft med crawl 10st.

x3
 
Block 2

  • Utfall 10st. Stillastående utfall 10st.
  • Bergsklättraren 10st. Cykelcrunch 10st.

x3

Block 3

  • Grodhopp 10st. Knäböj med benlyft i sidled 10st.
  • Planka med armlyft fram 10st. Hindu-armhävning 10st.

x3

Känns skönt att kunna vara tillbaka med träningen, även om den är på en mycket låg nivå. Jag hoppas att jag kan komma till det stadie där jag slutar vara på grund, försiktigt och bara kan öka och bli bättre. Hur har er vecka varit?

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer