Veckans träning (26)

En vecka har gått och jag har fått till alla sex planerade träningspass. Jag känner mig nöjd att det har gått bra. Det har till och med varit så att jag känt en längtan efter att få träna en del pass. Då går det bra. Jag har insett att det här är alldeles precis lagom nivå för mig just nu. Motivationen är på topp och jag känner inte en stress eller tristess under passen. Kan vara så att jag egentligen inte orkar träna tung styrketräning tre dagar i veckan + ett högintensivt pass som jag gjort förut. Jag är glad i alla fall att träningen går bra som den gör. Mitt förhållningssätt till maten har blivit bättre och jag känner att jag har fått tillbaka min hunger/mättnadskänslor och kan äta tills min kropp känner sig nöjd. Man får vara glad så länge det känns bra.

Adam och Evas cirkelpass + bakåtsträvaren (tisdag)
Ett helkroppspass med olika styrkeövningar. Direkt efter helkroppspasset så körde jag även bakåtsträvaren som fokuserar på rygg och baksida. Det var det smärtfritt. Alla pass börjar med en uppvärmning och därefter en nedvarvning.

Träningen, Eva och Adams styrkecirkel.

  • Utfall fram 15 st. Armhävning med benlyft 15st.
  • Utfall bak 15st. Situp 15st.
  • Utfall i sidled 15st. Kombinerat rygg- och benlyft.
  • x 3


Träningen, bakåtsträvaren.

  • Plankan med benlyft 12st. Häldropp 90 grader 12st.
  • Rygglyft 12st. Brygglyft 12st.
  • x3


Spring lagom + Armageddon (torsdag)
Det var mycket som strulade under detta pass. Jag använder min telefon under passen för att appen som jag använder till träningen berättar för mig när, hur och vad jag ska göra. Mobilen avslutades när jag bara hade kommit halvvägs genom löppasset. Jag tappade bort min enda hörlur så fick köra på känn. Passet tid registrerades inte korrekt. Efter löpasset så körde jag ett kortare styrkepass med fokus armar. Det var 6 km lugn löpning och jag orkade mig igenom hela passet utan att behöva stanna till. Har fått till ett bra grundflås. Armageddon passet var mycket tyngre än förväntat. Jag fick kämpa mig igenom passet. Hade vikt när det kom till axelpressen.

Träning, armageddon

  • Plankrodd 12st. Armhävningar 12st
  • Reaplanet 12st. Dips 12st.
  • x2
     
  • Växelplankan 12st. Sidoplanka till armhävning 12st.
  • Brygglyft med armpress 12st. Axelpress 12st.
  • x2


Backpass ”mittemellan” + Rygg-brak. (lördag)
Jag känner mig inte helt tillfredsställd med detta löppass. För det är svårt att disponera sina krafter så att man orkar hålla alla intervaller. De första fyra intervallerna höll jag ett tempo som var bra och jag fick kämpa för att hålla samma tempo som mitt sällskap. Men att det också kanske låg precis på gränsen så att jag skulle orka de fyra sista intervallerna. Jag känner mig inte nöjd över min prestation, blev inte sådär uttömd på energi. Skulle behöva lite tips på hur man ska tänka gällande prestation, syfte och tid med intervallerna. Nästa gång ska jag våga ta ut mig, våga låta min kropp bli slutkörd men ändå köra intervallerna. Ibland kan det vara lättare ifall man bestämmer en tid intervallerna ska springas på, så håller man det tempot genom alla intervaller. Efter passet körde jag ett rörlighetspass som hade fokus på ryggen.

Träning, backpass mittemellan.

  • 2,5 km medelintensiv löpning (uppvärmning)
  • 200m backintervaller sprint, 200m nedför backe jogg x 4
  • 1 km medelintensiv löpning
  • 200m backintervaller sprint, 200m nedför backe jogg x4
  • 2,5 medelintensiv löpning (nedvarvning)


I det stora hela är jag nöjd, men vill kunna känna att jag presterar bättre på mina snabba löppass. Jag längtar till nästa löppass så att jag kan fortsätta utforska hur mycket min kropp klarar av!

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer