12 veckors träningsprogram

Foto: Maj

Jag har tröttnat på att träna tungt med kroppen eftersom det inte blir kvalitativt här hemma. Har inte rätt utrustning. Det är kallt, det är trångt och mörkt. Jag behöver ett gym med bra utrymme och redskap. Pandemin härjar fortfarande så håller mina fötter borta från gymmet (undantag för arbetsrelaterade saker). Jag bara kämpar mot en vägg som bara existerar i mitt eget huvud. Hur kan vardagen vara så förbaskad svår att ta sig igenom? Träningen är väl det enda som känns tryggt. Det är det enda som får mig att släppa mina hämmade tankar och som får mig att palla en dag till. Jag vet att det inte är rimligt att känna som jag gör. Jag måste lära mig att uppskatta livet och leva här och nu. Mitt liv passerar. Man kan skylla på pandemin. Det begränsar en otroligt. Vi försöker bara överleva. Jag vill leva.

Jag har ett stillasittande arbete som gör mig knäpp. Hela min kropp skriker efter att få rörelse. Nu när det har blivit ljusare på kvällarna så har energin ökat. Jag känner en viss lust av att röra på mig mer. Kan tänka mig att träna mer ute. Dvalan är nu äntligen över. Nu ska jag börja ett 12 veckors träningsprogram. Passen är korta, kräver bara min kropp som redskap. Nu ska jag arbeta med min kropp. Behöver inte bli starkare just nu. Behöver bara upprätthålla det jag har.

Dagens träningspass
Uppvärmning: Löpning på stället. Stående fram/bakåtböjning. Sidoböjning. Stående rotation. Tennsoldaten.
Träning: Knäböj med armsträck. Enbensknäböj. Armhävning. Dips. Situp. Rygglyft. Sidplankan med Benlyft. Draken. Plank-rodd. Burprees med armhävningar. 10st 1 varv. 

Nedvarvning: Hunden. Spindelmannenstretch. Magliggande töj framsida. Magliggande bakåtböjning.

Ett enkelt komma igång pass. Det blir tuffare för varenda vecka. Jag ser framemot löpassen som kommer vara de mest utmanande.

Etiketter: träning

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer