Blev bara ett helkroppspass denna vecka. Är i en period där träningen inte går bra... 

Läs hela inlägget »
Här står alla skådespelare uppradade för att tacka för sig.

Måndag: Plaza
Block1: Boxkliv med säck på axlar 12kg. Utfallsteg säck på axlar.
Block2: Hantelflyes och biceps curl 5kg hantlar.
Block3: Fällkniven med coreboll. Crunch med coreboll.
Block4: Chins med assistans och rodd.

Det var veckans träning. Mer träning har det inte blivit av. Det har varit en konstig vecka med brutna rutiner och det förstör mitt flow. Försökte komma iväg idag men orken fanns inte. Det är egentligen dessa dagar som jag behöver komma iväg – för nu byggs stressen och ångesten på mig. Det kommer ske en stor förändring som kastar om alla rutiner och det stressar mig. Min coping strategi är att ge platt fall. Alltså att släppa allt och bara följa med, det gör mig lite mer passiv men vet inte hur jag ska hantera det annars.

Så var det med de. Få se hur kommande träningsvecka kommer att se ut. Nu kommer jag behöva ”träna själv” snart. För mina arbetstider förändras och avståndet till arbetet med. Kommer inte kunna gå på de pass som jag brukar gå på förmiddagarna.

Förra lördagen gick jag på min allra första musikal. Det var mycket trevligt och de som uppträdde var riktigt bra. Handlingen hade ett fint budskap och det var kul att få se en vän uppträda. Bra! Imponerad över deras sång. Tänk om man kunde sjunga så bra!

Nu har jag fått ett heltidsarbete (tillsvidaretjänst) som känns bra. Nu kan jag känna en trygghet i ekonomi och hur mina dagar kommer att se ut framöver. Förutsägbarhet är viktigt för mig. Wish me luck!

Denna person var mycket bra och hade inlevelse i sin roll. Teatern påminde lite om Alice i underlandet.
Läs hela inlägget »
Foto: gammal bild på maj när hon ska hålla ett boxpass

Jag har svårt att överblicka mina veckor och blir då tacksam över att kunna gå på dessa gruppass. Det hade inte blivit någon träning för min del den här hösten om gruppassen inte hade funnits. Gruppassen aktiverar hela kroppen på ett effektivt sätt under en kort tid. Det är skönt att kunna komma till ett pass och inte behöva fundera på upplägg och det minskar min stress. Just nu så passar det här mig perfekt.

Måndag: Plaza
Kommer bara kunna delta på detta pass en gång till och sedan behöver jag träna på egen hand. Byter arbetsplats snart (inom samma yrke) och kommer inte hinna att köra detta pass innan arbetet börjar. Passet var tungt trots lätta vikter. Det blev tungt för att övningarna krävde fokus, teknik och rörlighet. Kommer inte ihåg andra övningen i första blocket, men tror det var knäböj.

Block1: Box – kliv. Knäböj (?)
Block2: Push press. Ryck-knäböj.
Block3: Vindrutetorkaren med coreboll. Crunch.
Block4: Chins med assistans. Rodd i remmar.

4 set på vartdera blocket.

Onsdag: Core & Spinning.
Jag håller mina två klasser i veckan och kör precis lika hårt som mina deltagare. Jag blir svettig och mycket trött efter passen. Det är skönt att kunna köra slut på kroppen och känna sig nollställd för en stund.
 
Söndag: Core, spinning & box.
Denna söndag har inte varit helt optimalt gällande energifördelning. Helgerna har varit fullspäckade med saker. Det gör mig trött och sliten. Ska försöka att inte planera in så mycket på helgerna framöver. Svårt är det eftersom det bara är då man hinner göra något roligt. Jag hann inte med någon träning varken torsdag, fredag eller lördag. Av tokig planering så blev det både core, spinning och box på en och samma dag.

Jag höll två instruktörspass för de behövde vikarie. Två timmar efter så deltog jag och min partner på ett boxpass. Det var superkul! Det är så kul att få kunna träna med någon som är på samma nivå både i motivation och styrka. Jag var redan trött från mina egna instruktörpass så det märktes under detta pass. Är glad över att boxpassen har börjat igen och planerar på att försöka gå på dem framöver.

Nästa vecka kommer det vara svårt att få till träningspassen. Förhoppningsvis kan jag försöka skrapa ihop tre pass även om de hamnar på helgen. Hur kommer din träningsvecka att se ut? 

Läs hela inlägget »
Foto: En bild på min älskade tova.

Hela förra veckan blev det en oplanerad veckovila. Inte ett enda pass blev till (förutom mitt instruktörspass core). Det var för att veckan inte såg ut som den brukar göra och minsta lilla avsteg från mina rutiner, så blir det svårt för mig att upprätthålla min träning. Hälften av veckan gick till att planera och förbereda inför min födelsedag. Avstod för att köra ett tidigt morgonpass och kände att det var ett fel beslut. Villhöver mina träningspass.

Måndag: Plaza
Block1: Marklyft + Plankan med hantelflyes
Block2: Hantelpress på bänk + rumplyft
Block3: Utfall bakåt Kettlebell i rackposition + gorilla rodd.
Block 4: Chins med assistans + vindrutetorkaren med vikt.

Fokus denna gång var att köra tungt. Du skulle inte hinna fler än 10 repetitioner 25 sekunder. Om man klarade av det så var det för lätt. Jag lastade på 60kg på marklyft och försökte sedan ta de tyngsta alternativen på de andra övningarna. Det var supertungt – min kropp var nog helt slut från helgens födelsedagsfirande. Jag lade på en liten tre kilohantel mellan fötterna när jag gjorde vindrutetorkaren och vilken skillnad det blir. Det blev SUPERTUNGT. Nu några dagar senare så har jag träningsvärk i hela kroppen. Så, det var nog ett bra pass!

Onsdag: Spinning och Intense core
Vid detta pass så var det även licensfilmning för spinningen. Få se om jag blir en godkänd spinningsinstruktör. Det skulle kännas superkul att verkligen lyckas med den – men har inte jättestora förhoppningar. Jag är BRA, men det är detaljerna som styr ifall jag blir godkänd eller inte. Det var ett ganska lugnt spinningspass där jag mer hade fokus på att försöka få allting så bra som möjligt. Jag håvade in en deltagare till mitt corepass. Passet börjar bli ganska lätt för mig nu så är inte så mycket till träning längre. Var mer coachande till min deltagare.

Torsdag:  Indoor Walking intervall
Det finns olika instruktörer som leder detta pass och denna gång var det en som jag tycker om som ledare. Han är väldigt tydlig, har bra energi och behaglig röst. Tyvärr är hans pass jättetidiga i övrigt så hinner inte på dem. Försöker balansera kondition och styrka så det inte blir för mycket högintensivträning. Mår inte bra av det heller, haha… men just idag var det exakt det jag behövde för mitt mentala välbefinnande.

Passet startade med en uppvärmning och därefter var det två pyramider med 3 minuter som den längsta därefter trappades tiden ner i olika motstånd och intensitet. Efter pyramiderna var det 3 finaler med 1,5 minut med fullt motstånd. Hade väldigt mycket annat i skallen samtidigt så var svårt att fullt fokusera på passet, men det gav och var behövligt ändå.

Fredag: skivstång   
En mycket trött kropp var detta (och nu vet jag anledningen till varför) när jag körde passet. Lastade på mer vikter än vad jag brukar göra så det var en utmaning genom hela passet. Hade 15 kg som tyngsta vikt genom de flesta övningar. Vi går igenom hela kroppen och har som mest träningsvärk i bröst och armar.

En bra träningsvecka ändå, även om energin var låg. Hur var din?

Läs hela inlägget »
loading...

Jag anordnade ett träningsevent som ett firande för min 30 års dag. Det har varit uppladdning hela veckan lång och det blev en intensiv helg. Jag är så tacksam för alla som ville komma och fira mig. God frukost med tårta. En kväll med middag och Stand up. En söndag med boxklass och smörgåstårta. Det är få som har sett min instruktörsroll och att få dela den sidan av mig med mina vänner kändes som ett fint sätt att fira min födelsedag på. Det blev väldigt lyckat. Jag är nu helt slut och känner att det räcker med att fylla år nu på ett tag. Behövs inget mer nu. Haha… har blivit så bortskämd av min familj och vänner med smicker så det räcker och blir över. Jag känner att jag nu har klivit över gränsen från ungdom till vuxen.

Stort tack till alla som uppmärksammade min dag <3

Läs hela inlägget »